Paríž

Toto očarujúce romantické mesto sme navštívili v Septembri 2018. Paríž je ako isto viete hlavné mesto Francúzska. Mestom preteká rieka Seina a žije v ňom takmer 2 500 000 ľudí. Toto mesto je rozdelené na 20 obvodov a jeho rozloha je 105,4 km².

Doprava v meste

Eiffelova veža

V Paríži je podobne ako v Londýne a celkovo vo väčšine európskych veľkomiest veľmi dobre vyriešená doprava. V Paríži môžete využiť autobusy, električky, metro a taktiež ´´RER´´ vlaky, tzn. Parížska rýchlodráha, ktorá ma 5 trás. Využijete ju najmä na vzdialenejšie obvody z centra Paríža ako sú Disneyland, alebo taktiež letisko Charlesa de Gaulla. Jednosmerný lístok z letiska stojí približne 10€ a cesta trvá približne 30 minút a vystúpiť môžete kde chcete. Na letisku taktiež nájdete rôzne autobusy, ktoré jazdia do centra mesta, ale sú drahšie a hlavne cesta trvá približne jednu hodinu. My určite odporúčame cestu tzv. Parížskov rýchlodráhou. Tieto ´´RER´´ vlaky majú vždy iné ceny cestovného, záleží totižto kam idete a taktiež či si chcete kúpiť aj cestu naspäť. V centre mestá sa oplatí využívať metro, autobusy ale aj električky. Metro v Paríži ma 16 liniek, električky a autobusy jazdia hlavne k najväčším pamiatkam a je tak výhoda, že si v cene celodenného lístka viete skombinovať cestu v týchto troch dopravných prostriedkoch.  Jednorazový lístok stojí 1.70€ a oplatí sa predovšetkým pre cestovateľov, ktorí sa radšej prejdú po svojich a vychutnajú si mesto takýmto spôsobom. Pre tých, ktorí radšej zvolia cestu pomocou dopravných prostriedkov je tu pripravený balíček s 10-timi lístkami, ktorý stojí 13.30€, alebo je tu posledná možnosť a to kúpa celodenného lístka, ktorý stojí 10.55€.

Naše ubytovanie

Rieka Seina

V Paríži sme prvý krát využili služby Airdnb a na prvú skúsenosť to bol naozaj ako zlý film. Náš Airdnb apartmán sa nachádzal v mestečku Drancy, ktoré bolo presne na pól ceste z letiska a do centra mesta. Do Drancy sme teda vždy cestovali s ´´RER´´ vlakom a po vystúpení z vlaku sme si zapli na telefóne navigáciu na adresu, ktorá bola priamo v aplikácii. To sme ale ešte nevedeli, že táto adresa bola zlá, pretože majiteľka apartmánu tam zadala svoju adresu, kde býva. Po cca 15-tich minútach cesty sme sa dostali na adresu, kde boli iba samé rodinné domy a ani jeden z nich nevyzeral ako apartmán, ktorý sme si objednali. Keďže sme cez Airdbn cestovali prvý krát tak sme začali stresovať, nevedeli sme čo máme robiť a tak sme zavolali na číslo, ktoré bolo uvedené v aplikácii. Paní, ale moc nerozumela po anglicky a nevedela mi teda vysvetliť z akého dôvodu sme na zlej adrese a hovorila, že musíme byť zle, že adresa je na 100% správna. Po pár minútach na ulicu vyšla staršia paní s chlapcom a spýtali sa nás, či nám môžu nejako pomôcť. Povedali sme im teda náš problém a paní hneď povedala, že vie o koho ide a že je to jej suseda a že jej máme zavolať a dať jej ju k telefónu. Urobili sme tak a čakali sme čo sa bude diať ďalej. Paní položila telefón a povedala nám, že nás odvezie do apartmánu. Po chvíľke rozmýšľania sme nakoniec usúdili, že nám snáď pomôžu a tak sme nasadli. Odviezli nás pred apartmán, poďakovali sme sa a zaželali pekný deň. Ak si myslíte, že tu náš hororový film skončil, tak sa mýlite. Pred vchodom do bytu bol totižto zámok na kód, ktorý nám paní poslala do SMS so slovami, že sa v ňom nachádza kľuč od bytu, ale kód nefungoval, skrátka nebol správny! Znovu sme teda zavolali majiteľke apartmánu a v tej chvíli sme už naozaj nevedeli čo si o tomto celom máme myslieť. Paní neustále tvrdila, že kód musí byť správny a že nevie v čom je problém, potom nám povedala, že má náhradný kľúč, ale že sa vie ku nám dopraviť až za 5 hodín, to bolo pre nás nepredstaviteľné a tak sme začali byť naozaj naštvaní. Ale nakoniec sa nad nami šťastie usmialo a paní nám po pár minútach zavolala, že sa veľmi ospravedlňuje, ale že ľudia pred nami si zmenili kód, ten nám poslala a konečne sme sa dostali dnu. Potom už bol Paríž takmer presne taký ako sme si ho predstavovali. Potom sme sa už boli len navečerať a prejsť sa po Drancy, lebo skoro ráno začínalo naše Parížske dobrodružstvo. Pripravili sme si čo chceme vidieť na ďalší deň a išli sme spať.

Kde sme všade boli a čo všetko treba v Paríži vidieť

Na ďalšie ráno náš už čakalo krásne slnečné počasie a my sme sa tak tešili na krásu tohto romantického mesta. Po raňajkách sme teda nastúpili na už spomínané ´´RER´´-ko a vystúpili sme na stanici Gare du Nord, toto je stanica z ktorej sa viete dostať takmer všade pomocou ďalších spojov.  Naša cesta smerovala hneď metrom na stanicu Champ de Mars – Tour de Eiffel. Prešli sme sa v parku, ktorý je hneď za Eiffelovou vežou a potom cez most do Trocadéro gardens, ktorý je sám o sebe naozaj krásny, no ešte krajší je z neho výhľad na celú Eiffelovu vežu a práve tam vznikajú tie najkrajšie a najromantickejšie fotky z Eiffelovej veže.  V čase skonštruovania bola Eiffelova veža najväčšia na svete, to bolo v roku 1887 až 1889. Tento rekord držala úctyhodných 41 rokov, momentálne je najvyššia budova v Paríži a je jeden z najznámejších symbolov na svete. Veža má 324 metrov a celá váži 10 tisíc ton. Odtiaľ sme si zobrali autobus, ktorý stojí hneď pod týmto parkom k slávnemu víťaznému oblúku, ktorý je začiatkom Champs-Élysées, alebo po slovensky Elyzejské polia. Táto ulica na začiatku ktorej je postavený Arc de Triomphe, teda u nás známy ako ´´víťazný oblúk´´, ktorý dal postaviť Napoleon Bonaparte na znak svojej sily a víťazstiev vo všetkých vojnách, ktoré vyhral je najprestížnejšia a najširšia v celom Paríži.

Na ulici nájdete tie najluxusnejšie obchody, rôzne kaviarne, kiná… Odtiaľ sme sa metrom dostali k Múzeu Louvru, známom ako Muséé du Louvre, ktoré je postavené v tvare sklenej pyramídy. Toto múzeum patrí k najnavštevovanejším na svete a určite ho treba vidieť. Nájdete v ňom naozaj krásne zbierky aj z Egypta. Najviac prispeli do zbierky kráľ František I., ale taktiež už spomínaný Napoleon Bonaparte, ktorý sem nanosil množstvo predmetov z celého sveta. Po múzeu nasledovala, pre mňa asi najkrajšia pamiatka a tou je nádherná katedrála Notre-Dame, alebo po starom Chrám Matky Božej v Paríži. Tento rímskokatolícky chrám, bol postavený v nádhernom gotickom štýle. Jeho výstavba prebiehala od roku 1163 až do roku 1345 a stavať ju začal Ľudovít II.. Táto krásna katedrála je zaradená do kultúrneho dedičstva UNESCO. To bolo všetko na náš prvý deň v Paríži, dali sme si večeru a vrátili sme sa na apartmán. Na ďalší deň nás hneď z rána čakal zábavný park Disneyland.

Disneyland

A po ňom sme si ešte boli pozrieť krásnu baziliku, ktorá sa nachádza na pahorku Montmarte. Táto naozaj nádherná bazilika s názvom Basiliquie du Sacré-Coeur, ktorá v preklade znamená Chrám najsvätejšieho Ježišovho srdca bola postavená v roku 1914, jej výstavba sa začala v roku 1875 a jej základný stavebný materiál je travertín. Po návšteve tejto baziliky sme nakúpili domov nejaké suveníry a potom sme už nasadli na vlak, ktorý nás odviezol spať do apartmánu, kde sme si zobrali veci a potom už späť na letisko a domov.

Prekrásna bazilika Sacré-Coeur

Koľko nás to celé vyšlo?

Ceny sú uvádzané za 2 osoby

PLAN - PRICE

Description

Ubytovanie - 70