Maldivy

Maldivy sú snom takmer každého cestovateľa, ktorého poznáme. Prekrásna tyrkysová voda spolu s nádhernými pieskovými ostrovčekmi a neuveriteľnou prírodou vytvárajú z tejto krajiny Južnej Ázie naozaj raj na zemi. Ako ste si mohli už prečítať v názve tohto článku Maldivy boli našou vysnívanou dovolenkou. A v tomto článku vám prezradíme ako sa nám sem podarilo dostať, koľko nás to stálo, prezradíme Vám rôzne tipy a hlavne naše zážitky z tejto prekrásnej destinácie.

Naše video z Maldív

Náš cestovateľký sen sa začal napĺňať v lete 2018, pamätám si, že bolo klasické letné ráno a viac-menej náhodou som si otvoril stránku cez ktorú pozeráme letenky a na “krásne dobré ránko“ sme našli letenky na Maldivy zo Ženevy za veľmi dobrú cenu a to 350eur/osoba. Oznámil som to Leuške a následne som letenky okamžite zaplatil, boli sme veľmi štastní a mohol sa začať “lov“ na ubytko. Ešte pred tým sme si ale museli dokúpiť letenky do Ženevy, tie sme našli cez spoločnosť EasyJet za 50eur/osoba s odletom z Budapešti, tam sme si zas kúpili autobus z Bratislavy za 20eur/osoba. Tzn. že celkové náklady za dopravu nás vyšli 850eur, vrátane spiatočnej dopravy.

Rezort vs. lokálny ostrov?

Ako veľmi veľa ďalších ľudí, ktorí navštívili Maldivy na “vlastnú päsť“ sme si aj my mysleli, že nájsť ubytovanie, resp. ostrov bude také isté ako “všade“ inde na svete. Ale omyl, preto TIP číslo 1. z Maldív je vybrať si ostrov čo najskôr, ešte v čase snívania o tejto magickej destinácii, pretože vyberanie toho správneho ostrova pre vás zaberie veľa času. Záleží veľmi veľa na tom čo vlastne chcete vidieť, zažiť atd. Krok číslo jedna je vybrať si, či chcete íst do rezortu, alebo na lokálny ostrov. Toto je asi najdôležitejšie, my sme si vybrali rezort. Prečo? Dobrá otázka, my sme nad týmto strávili minimálne dva mesiace a napokon sme sa rozhodli pre rezort, pretože tie ponúkajú výlety na obývané ostrovy zadarmo, je tam predsa len väčší pokoj, menej ľudí a máte väčšiu šancu vidieť malé žraloky, korytnačky či raje priamo na ostrove. A taktiež rozprávkové plážové vilky, ktoré ponúkajú rezorty sú nádherné a ponúkajú veľmi veľa súkromia. Všetky tieto fakty nás presvedčili a povedali sme si, že keď už je to naša vysnívaná dovolenka, tak si ju chceme užiť naplno a rozhodli sme sa pre rezort!

Naša plážová vila

Takmer sme zostali na letisku bez ubytovania!

Hľadaním rezortu sme strávili pól roka! Najprv sme si našli ostrovy na,ktoré by sme chceli ísť a až potom sme si pozerali rezorty. Vybrali sme si tzn. Lhaviyani Atoll, a následne sme si vyberali z rezortou, ktoré sa nachádzajú práve v tomtom atole. Po prezretí všetkých ponúk sme si cez stránku Agoda.com zarezervovali plážovú vilu s allinclusive v rezorte Palm Beach Island Resort & Spa. Tak a mali sme vybavené! Teda aspoň do dňa pred odletom, vtedy sme totižto mali zaplatiť ubytovanie,lenže tu nastal problém, Agoda.com nezobrala naše karty a my sme sa dostali do stresu, Ihneď sme písali a snažili sa aj zavolať do rezortu, či nám vedia pripraviť takú istú ponuku s tým, že zaplatíme tam. Kvôli časovému posunu sa nám s rezortom v ten deň nepodarilo spojiť a ešte v deň odletu sme mali “veľký problém“. Nevedeli sme čo máme robiť no naštastie sa nám hneď ráno ozvali a povedali, že to nieje žiadny problém a že sa na nás tešia. V tom momente sa nám ulavilo a naša vysnívaná dovolenka moha začať!

Deň “D“!

V Bratislave nám 30. Novembra 2018 odchádzal autobus do Budapešťi o 8:35. Na Bratislavskú autobusovú stanicu sme prišli s dostatočným predstihom, aby sme predišli komplikáciám. Do Budapešti sme prišli o 11:40 a lietadlo do Ženevy nám letelo 15:45, všetko sme bez problémov stihli a celý natešení sme sa dostali do Ženevy 17:40. Tam sme si zarezervovali hotel a následujúci deň o 15:00 sme sa konečne dostali do lietadla s cieľovou destináciou Maldivy! Mali sme síce ešte jeden prestup v Riháde, no to nám vôbec nevadilo, kedže práve toto letisko bolo poslednou “prekážkou“pred letiskom s názvom Velana International Airport. Na Maldivy sme teda prileteli 1. Decembra 14:35. Na letisku nás čakal pán s tabuľkou “Palm Beach Island & Spa“. Ten nám pomohol s odbavením batožiny a vytlačením paľubných lístkov na náš presun na ostrov hydroplánom. Hneď ako nám dal paľubné lístky nám poradil TIP číslo 2. aj pre Vás a to kúpu lokálnej SIM karty s internetom. Na výber máte šesť možností, ktoré ponúkajú rôzne objemy dát. My sme si zvolili jednu SIM kartu s objemom dát 10GB na náš celý pobyt, TIP číslo 3. je ten, že dáta si môžte medzi sebou zdielať a je to pravdepodobne tá najlepšia možnosť, SIM kartu Vám ale vreľo odporúčame, keďže WIFI-ny sú tam celkom slabé a preťažené. Potom nás už pán odprevadil do auta, ktoré nás odviezlo k hydroplánom. Let hydroplánom bol ďalším veľkým zážitkom, ktorý určite odporúčame absolvovať pri dovolenke na Maldivách. Po prílete na rezort nás privítali s “welcome drinkom“ a následne nás odviezli do našej plážovej vilky, kde sme už mali pripravené bicykle, ktoré boli pre nás veľmi dôležité pri preprave po ostrove. Kedže bol už večer a my sme boli celkom unavení tak sme sa len vybalili, osprchovali, prešli pár krokov po pláži a tešili sme sa na ten moment, keď sa ráno zobudíme.

Kúpeľna s otvorenou sprchou

Ráno bolo podľa našich predstáv, krásne a horúce! Ihneď sme vybehli na pláž pred našou vilkou a užívali sme si prvotné pohľady na krásnu tyrkysovú vodu. Potom sme sa umyli, obliekli, nasadli na bicykle a ponáhľali sa na raňajky. Tie boli úžasné po celú dobu nášho pobytu, bohatý výber a hľavne chutné čerstvé exotické ovocie! Mňam! Celý náš pobyt nás obsluhoval jeden čašník, ktorý nám neustále dolieval vodu a staral sa aby náš pobyt bol bez chýb! TIP číslo 4. je zameniť si pár desiatok eúr na americké doláre, aby ste mohli dať tringelty čašníkom (to je samozrejme na Vás), Následujúce kroky už samozrejme smerovali do vody, kde sme strávili takmer celý deň, okrem opalovania a obedu. Veľmi sme sa tešili na potápanie, ktoré má Lhaviyani Atoll naozaj bohaté a prekrásne! Pošas nášho pobytu sme videli krásne farbené rybky,malé žraloky a taktiež raje. Na korytnačky sme bohužial štastie nemali.

Aktivity na ostrove!

Bazén

Náš rezort ponúkal bohaté aktivity v rámci allinclusive. Medzi ne patrilo napríkľad každodenné potápanie okolo ostrova s miestnym potápačom, toto sme ale nevyužívali keďže to sme mohli aj sami. To sa ale nedá povedať o každodennom potápaní loďou na miestach, ktoré naozaj stáli za to! Toto sme si obľúbili a každý deň sme sa na to veľmi tešili, po každom takomto potápaní sme navyše dostali čerstvý kokos, ktorý bol naozaj vyníkajúci. Taktiež sme mali možnosť ísť na neobývaný ostrov, to bolo veľmi zaujímavé a taktiež to patrí medzi naše krásne spomienky na Maldivy. Asi najlepší zážitok z týchto výletov bol už spomínaný výlet na lokálny ostrov, na ktorom bývajú iba domáci Maldivania. Vidieť ako žijú “domorodci“ bolo naozaj veľmi prekvapujúce. Na ostrove sa nachádzal celkom veľký bordel a bolo vidieť že ich to moc netrápi. Ľudia ale vyzerali veľmi priateľsky a bol to príjemný zážitok. Ukázali nám ich školu, obchod, futbalové ihrisko, či ich domov. Priamo na ostrove sme mali potom kopec aktivít, ktoré boli taktiež zahrnuté v allinclusive programe. Ku každovečerným programom v podobe diskotéky,či krabích pretekov patrili športové aktivity ako tenis, badminton, plážový volejbal, futbal, basketbal,alebo biliard, pingpong a šípky.

Odlet a cesta domov

Každý deň sme si veľmi užili a tak ako skoro všetky dovolenky: “ubehlo to rýchlo“! No naozaj sme si Maldivy užili presne tak ako sme si ich predstavovali a vysnívali. V rezorte o nás bolo výborne postarané a Palm Beach Island Resort & Spa môžme len a len odporúčiť! Let späť na letisko do hlavného mesta Male, sme mali “VIP“ let hydroplánom, lebo sme leteli len my dvaja a piloti, tí sa smiali, že toto sa nestáva moc často a že máme štastie. Potom sme pozerali ceny a za takýto “VIP“ let si pýtajú nemalé peniaze. Cesta späť bola bez problémov. V Ženeve sme strávili ešte jednu noc a potom už následovala len cesta do Bratislavy. Doma sa na nás už všetci tešili a hlavné náš “hafan“ Jacky!

Koľko nás to celé vyšlo?

Ceny sú uvádzané za 2 osoby

PLAN - PRICE

Description

Ubytovanie 2000€

Palm Beach Island resort & Spa
Plážová vilka s all inclusive

Ženeva 150€

Dve noci v hoteli s raňajkami